Учнівський проект "Нітрати.
Проблема вмісту нітратів у продуктах харчування"
Аналіз нових підходів до
викладання природничих наук, які пропонують учені та педагоги-практики,
свідчить про те, що зниження інтересу підлітків до природознавства – загальна
проблема шкільної освіти. Прийнято вважати, що головним завданням у вивченні
природничих наук є розгляд наукових уявлень і законів. Але часто після
закінчення школи здобуті знання забуваються і не мають теоретичного та
практичного застосування. Тому для вчителя дуже важливо перетворити учня на
активного суб'єкта процесу навчання, який уміє висувати гіпотеза, формулює
висновки. Учням дуже важливо освоїти таку групу методів природознавства, як
аналітичні, синтетичні й експериментальні, усвідомити практичний узаємозв'язок
з навколишнім світом.
Цілі: формувати інтерес до вивчення хімічної науки; забезпечити
особистісно орієнтований характер навчання; сприяти розвитку творчих
дослідницьких здібностей учнів; виробляти в учнів навички грамотного поводження
з хімічними речовинами під час проведення практичних робіт дослідницького
характеру, які мають прикладну спрямованість; формувати творчу активну
особистість, здатну до самопізнання, само вивчення й самореалізації; навчити
встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, робити узагальнення, самостійно
застосовувати й систематизувати набуті знання, фіксувати та пояснювати
результати дослідів, створювати дослідницькі проекти, вивчати й освоювати
проектні технології; виховувати свідоме ставлення до власного здоров'я, а також
до здоров'я суспільства в цілому.
Методи: експериментальний;метод проектів, стендова доповідь.
Методичне обґрунтування вибору методів
Вибрані методи покликані
розширити й поглибити уявлення про хімію як найважливішу практичну природничу
дисципліну; розкрити значення хімії в повсякденного житті; розвивати навички
експериментальної та самостійної роботи, спостережливість, точність та
акуратність, бережливе ставлення до реактивів і приладів у лабораторії; навчити
учнів самостійно критично мислити, міркувати, використовуючи відомі їм факти,
закономірності науки, робити обґрунтовані висновки, приймати самостійні
аргументовані рішення; навчити працювати в команді, сумлінно виконуючи взяті на
себе обов'язки. Отже, мета обраних методів – формування творчої активної особистості.
Людству в період загострення
екологічних проблем необхідно змінити погляд на себе, природу й те, що вона
робить, як і заради чого. Перед людиною постає завдання не лише зберегти
природу, а й зберегти себе. Сьогодні ми опинилися на порозі найважливішого
етапу виживання. Ми власними зусиллями понівечили навколишнє середовище. Ми
власними зусиллями руйнуємо своє здоров'я. Сьогодні вивчення хімії слід
піднести до рівня нової свідомості, творчої діяльності, зміст якої такий:
"Людино! Створи себе та природу за принципами гармонії, істини, добра та
краси".
Практичний матеріал, зібраний та опрацьований
учнями, поглиблює знання про забруднення й отруєння живої і неживої природи
хімічними речовинами в разі їх невмілого використання, підводить до думки, що повноцінне
харчування, здоровий спосіб життя та екологічно чисте довкілля є основою їх
здоров'я.
Немає коментарів:
Дописати коментар